Obowiązuje od 28.03.2022r.
Regulamin Serwisu NaZwierzaki.pl
- DEFINICJE
- "Darowizna” – kwota stanowiąca darowiznę w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, przekazywana przez Użytkownika na rzecz Fundacji w powiązaniu z określoną Zbiórką lub w celu wsparcia działalności statutowej Organizacji;
- "Fundacja" - Fundacja SAFE-ANIMAL z siedzibą w TANOWIE, ul. Wiatraczna 18, 72-004 Tanowo, wpisana do rejestru stowarzyszeń innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod nr KRS 0000675228, Sąd Sad Rejonowy Szczecin-Centrum W Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, NIP: 8513207532, REGON: 367148327;
- "Regulamin" - dokument serwisu nazwierzaki.pl, określający zasady i warunki korzystania z Portalu;
- "Portal"- portal internetowy "nazwierzaki.pl", który jest dostępny pod adresem www.nazwierzaki.pl;
- "Użytkownik" - każda osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która w jakikolwiek sposób korzysta z Portalu, w tym z usług świadczonych w Portalu przez Fundację;
- "Organizacja" - Użytkownik serwisu będący fundacją lub stowarzyszeniem, niebędący ww. Fundacją
- "Konto" - dostępne dla Użytkowników miejsce w Portalu, za pośrednictwem którego Użytkownik wprowadza, zarządza i wysyła dane w strukturze Portalu;
- "Panel Zbiórek" – część Konta Organizacji niedostępna dla innych Użytkowników, umożliwiająca zarządzanie Zbiórkami przez Organizację;
- "Firma" – Użytkownik - darczyńca, który jest osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, prowadzący działalność gospodarczą, który w związku z tą działalnością korzysta z Portalu;
- "Darczyńca" - Użytkownik będący osobą fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, który dokonał rejestracji w Portalu oraz, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność do czynności prawnych, która nie posiada sobowości prawnej, która dokonała rejestracji w Portalu;
- “Profil Użytkownika” - publiczny profil Użytkownika w Portalu. Informacje wyświetlane publicznie w Portal, zawierające dane użytkownika, w tym informacje o przekazanych darowiznach;
- "Serwis pośrednictwa finansowego" - pl, prowadzony przez spółkę PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, Sąd rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 7792308495, REGON 300523444;
- "Zbiórka" - ogłaszana w Portalu przez Organizację akcja zbiórki pieniędzy na określony cel Fundacji.
- "Stała Pomoc" - Darowizna przekazywana przez Użytkownika cyklicznie, w kwocie ustalonej przez Użytkownika;
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Użytkownik korzystający z Portalu, zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem i akceptacji jego treści.
- Rejestracja oraz korzystanie z usług świadczonych w ramach Portalu są dobrowolne i bezpłatne.
- Logo i nazwa Portalu są chronione prawem. Wykorzystywanie wizerunku lub nazwy Portalu bez zgody Fundacji, jest zabronione. Prawa majątkowe do graficznych elementów Portalu i treści w nim umieszczonych, przysługują wyłącznie Fundacji. Kopiowanie i rozpowszechnianie elementów Portalu bez zgody Fundacji, jest zabronione.
- Fundacja udostępnia Użytkownikom adres email: kontakt@nazwierzaki.pl
Ilekroć w treści Regulaminu mowa jest o powiadomieniu, zawiadomieniu lub jakiejkolwiek innej formie kontaktu z Fundacją, oznacza to wysłanie wiadomości email na powyżej wskazany adres.
- W celu zamieszczenia w Portalu wizerunku osoby trzeciej, użytkownik musi posiadać zgodę tej osoby na wykorzystanie jej wizerunku w ramach Portalu.
- WARUNKI KORZYSTANIA Z PORTALU
- W celu korzystania przez Użytkowników z usług dostępnych w Portalu, w tym do zarejestrowania i zalogowania się, niezbędne jest połączenie z siecią Internet, posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet oraz przeglądarka internetowa. W przypadku Użytkowników dokonujących rejestracji niezbędne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej
- Zabronione jest umieszczanie w Portalu materiałów o reklamowych i marketingowych bez zgody Fundacji.
- Zabronione jest umieszczanie w Portalu treści wzywających do nienawiści rasowej, , wyznaniowej, etnicznej, zawierających treści pornograficzne, pochwalających faszyzm, nazizm, propagujących przemoc czy obrażających uczucia religijne. Fundacja, po powzięciu wiedzy o umieszczeniu w Portalu treści o charakterze bezprawnym, niezwłocznie zablokuje do nich dostęp. W takiej sytuacji Fundacja może uniemożliwić całkowity dostęp do prowadzonej Zbiórki. Zabrania się umieszczania w Portalu danych zawierających numery rachunków bankowych lub oznaczenia kont w serwisach pośrednictwa finansowego.
- Użytkownik, wyraża nieodpłatną i nieodwołalną zgodę na rozpowszechnianie zamieszczonych w Portalu materiałów przez Fundację. Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za opinie które są elementami opisu Zbiórek.
- ORGANIZACJE
- Fundacja umożliwia Organizacjom korzystanie z usług świadczonych w ramach Portalu wyłącznie po dokonaniu rejestracji w Portalu i przeprowadzeniu przez Fundację weryfikacji wiarygodności Organizacji.
- Podmiot, który ubiega się o rejestrację w Portalu, wypełnia formularz rejestracyjny dostępny w Portalu, po kliknięciu w link "Załóż konto”, wypełnia formularz rejestracyjny.
- Pełna aktywacja konta następuje po weryfikacji numeru rachunku bankowego przez mechanizm udostępniony przez Fundację.
- Po otrzymaniu prawidłowo wypełnionego formularza, o jakim mowa w punkcie b., Fundacja dokona weryfikacji podmiotu ubiegającego się o rejestrację w oparciu o powszechnie dostępne informacje na jego temat. W razie potrzeby Fundacja skontaktuje się z podmiotem w celu uzyskania dodatkowych informacji lub dokumentów (w tym pełnomocnictwa dla osoby, której upoważnienie nie wynika z danych zgromadzonych w Krajowym Rejestrze Sądowym).
- Rejestracja Organizacji w Portalu jest możliwa wyłącznie po pozytywnej weryfikacji Organizacji przez Fundację, o jakiej mowa w punktach c) oraz d) powyżej. Fundacja może podejmować decyzje w zakresie weryfikacji podmiotu ubiegającego się o rejestrację. Po pozytywnej weryfikacji podmiotu, Fundacja zakłada Konto.
- Założenie Konta Organizacji oznacza zawarcie przez Organizację z Fundacją umowy o świadczenie usług na zasadach określonych w tym Regulaminie. Organizacja zobowiązana jest do informowania Fundacji o zmianach danych zamieszczonych w formularzu rejestracyjnym, nie później niż w terminie 7 dni od daty zmiany danych.
- Fundacja świadczy usługi na rzecz Organizacji, w tympozwala na umieszczenie przez Organizację informacji o realizowanych Zbiórkach i zarządzanie nimi za pośrednictwem Panelu Zbiórek;
- DARCZYŃCY
- Darczyńcą może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
- Rejestracja Darczyńcy polega na wypełnieniu formularza, w tym podania adresu email, na który Fundacja przesyła wiadomość zawierającą link, którego uruchomienie skutkuje aktywacją Konta Darczyńcy.
- Fundacja umożliwia Darczyńcy, za pośrednictwem Serwisu pośrednictwa finansowego, przekazywanie Darowizn Fundacji;
- Następujące dane w ramach Profilu Darczyńcy są publicznie dostępne: imię, nazwisko, łączna kwota przekazanych Darowizn, liczba zbiórek w ramach których Darczyńca przekazał Darowiznę, chyba że Darczyńca oświadczył, że jego wpłata ma pozostać anonimowa.
- FIRMA
- Jeżeli Darczyńcą jest Firma, rejestracja wymaga wyboru opcji "Firma - darczyńca".
- Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego, na adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu, Fundacja przesyła link aktywujący Konto Firmy. Uruchomienie linku powoduje aktywację Konta Firmy na zasadach określonych w Regulaminie.
- Fundacja umożliwia Firmie, za pośrednictwem Serwisu pośrednictwa finansowego, przekazywanie Darowizn Fundacji;
- Następujące dane w ramach Profilu Firmy są publicznie dostępne: nazwa, łączna kwota przekazanych Darowizn, liczba zbiórek w ramach których Firma przekazała Darowiznę, chyba że Firma oświadczyła, że wpłata ma pozostać anonimowa.
- ZBIÓRKI I DAROWIZNY
- Zbiórki są publikowane w Portalu przez Organizacje. Fundacja zastrzega sobie prawo do zablokowania Darowizn w ramach Zbiórki, także bez podania przyczyny, wstrzymania wypłaty zgromadzonych środków, jeżeli:
- w innych serwisach internetowych podobnych do Portalu, polskich lub zagranicznych, będą w okresie, w jakim w Portalu organizowana jest Zbiórka, publikowane jakiekolwiek wezwania do przekazywania darowizn na cel, który objęty jest Zbiórką,
- lub cel Zbiórki jest niezgodny z celami określonymi w statucie Organizacji lub Fundacji,
- lub jeżeli w ocenie Fundacji Organizacja utraci wiarygodność niezbędną do prowadzenia działalności o charakterze pożytku publicznego lub rozwiązaniu ulegnie umowa łącząca Organizację z Fundacją,
- lub jeżeli w ocenie Fundacji dalsze prowadzenie Zbiórki będzie niekorzystnie wpływało na renomę Fundacji.
- Organizacja może ogłosić nieograniczoną liczbę Zbiórek.
- Organizacja, ogłaszając Zbiórkę, wypełnia formularz ogłoszenia Zbiórki określając w szczególności:
- tytuł Zbiórki;
- datę rozpoczęcia i zakończenia Zbiórki.
- opis, w tym cel Zbiórki zgodny z celami statutowymi Organizacji;
- zdjęcie promujące Zbiórkę;
- planowaną kwotę wsparcia (w zł);
- Organizacja może w każdej chwili Zakończyć Zbiórkę, w tym przed zebraniem planowanej kwoty Zbiórki. Zbiórki pozostają aktywne w Portalu do czasu ich zakończenia przez Organizację, lub do wskazanego dnia zakończenia Zbiórki. Zakończone Zbiórki będą widoczne w Portalu jako zakończone i nie będzie można przekazywać na nie Darowizn.
- Zebranie planowanej kwoty Zbiórki, nie kończy jej automatycznie.
- Zarządzanie Zbiórkami, prowadzone jest przez Organizację. Organizacja może edytować dane dotyczące Zbiórki w czasie jej trwania.
- Darowizny nie podlegają zwrotowi za wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa.
- Użytkownicy mogą przekazywać Darowizny za pośrednictwem Serwisów pośrednictwa finansowego.
- 4% kwoty zgromadzonej w ramach każdej Zbiórki Fundacja przeznacza na pokrycie kosztów związanych z prowadzeniem Zbiórki, a także na realizację celów statutowych Fundacji w tym utrzymanie i rozwój serwisu nazwierzaki.pl.
- W ramach Konta Darczyńcy widoczne są wszystkie cykliczne Darowizny.
- Wszelkie reklamacje związane z przekazywaniem Darowizny z wykorzystaniem usługi, rozpatrywane będą w trybie określonym w dziale IX. Regulaminu.
- Rozliczenia transakcji związanych z przekazywaniem Darowizn dokonywanych przelewem, za wyjątkiem przelewów dokonywanych bezpośrednio na rachunek Fundacji, przeprowadzane są za pośrednictwem centrum rozliczeniowego Portalu Pośrednictwa Finansowego.
- Łączna kwota Darowizn przekazanych przez Użytkowników na daną Zbiórkę jest widoczna w Portalu, przy czym kwota ta jest kwotą orientacyjną i może się różnić od łącznej kwoty rzeczywiście przekazanych Darowizn, między innymi ze względu na możliwe opóźnienia w działaniu systemu bankowego bądź incydentalne braki odpowiedzi z systemu płatności.
- Użytkownik może przekazywać Darowizny anonimowo albo w taki sposób, że wartość przekazanych przez niego Darowizn oraz Zbiórki, które zostały wsparte przez Użytkownika, są widoczne dla innych Użytkowników.
- OBOWIĄZKI ORGANIZACJI
- Fundacja zobowiązuje się, że przekaże środki pieniężne zgromadzone w ramach Zbiórki tytułem darowizny na rzecz Organizacji. Kwota darowizny może być pomniejszona o sumę Darowizn, co do których powstał obowiązek zwrotu Użytkownikowi. W przypadku, gdy realizacja celu Zbiórki jest bez winy Organizacji niemożliwa, Fundacja przekaże środki pieniężne zgromadzone w ramach Zbiórki tytułem darowizny na rzecz Organizacji z przeznaczeniem na realizację ustalonych uprzednio z Fundacją celów statutowych Organizacji mieszczących się w ramach działalności pożytku publicznego, pokrywających się z celami statutowymi Fundacji.
- Kwotę darowizny, o jakiej mowa w punkcie a., Organizacja zobowiązuje się wydatkować w całości na realizację celu Zbiórki.
- Fundacja oświadcza, że kwota stanowiąca 4% Darowizn przekazywanych przez Użytkowników w związku ze Zbiórkami, stanowi darowiznę przeznaczaną na cele statutowe Fundacji. Z tych środków Fundacja realizuje ważne cele społeczne, a także pokrywa koszty utrzymania Portalu, opłat i prowizji pobieranych przez Serwisy pośrednictwa finansowego oraz opłat i prowizji bankowych. Fundacja nie pobiera od Użytkowników, w tym Darczyńców i Organizacji, żadnych prowizji i opłat za korzystanie z Portalu.
- Przekazanie darowizny Organizacji następuje po zleceniu wypłaty przez Organizację, nie później niż w terminie 4 dni roboczych od dnia złożenia przez Organizację zlecenia wypłaty za pośrednictwem Portalu.
- Informacja o stanie zgromadzonych w ramach Zbiórki środków jest dostępna na Koncie Organizacji.
- Przekazanie darowizny jest możliwe wyłącznie w formie przelewu na rachunek bankowy Organizacji uprzednio zweryfikowany przez Fundację.
- Zobowiązanie, o jakim mowa w punkcie a. nie wiąże Fundacji jeżeli Organizacja zakończy działalność w skutek likwidacji lub zaprzestanie prowadzenia działalności, lub jeżeli Organizacja utraci, w opinii Fundacji, wiarygodność konieczną do prowadzenia działalności pożytku publicznego lub jeżeli Fundacja poweźmie wiedzę o prowadzonej przez Organizację lub członków jego władz działalności, która nosi znamiona przestępstwa lub przestępstwa skarbowego.
- PRZETWARZANIE DANE OSOBOWE
- Informacje dotyczące przetwarzania przez Fundację danych osobowych Użytkowników opisane są w Polityce Prywatności dostępnej w Portalu. Organizacja zobowiązana jest do poinformowania wszystkich swoich pracowników, współpracowników i wolontariuszy, których dane osobowe są udostępniane Fundacji o zasadach przetwarzania ich danych osobowych przez Fundację. Klauzula informacyjna dostępna jest na stronie Portalu.
- ROSZCZENIA REKLAMACYJNE
- Użytkownik posiada prawo do reklamacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem Portalu.
- Reklamacje można składać drogą elektroniczną (adres email: kontakt@nazwierzaki.pl) lub w formie pisemnej.
- Fundacja udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14. (słownie: czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
- Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana do Użytkownika na adres email wskazany w reklamacji lub, jeżeli reklamacja została złożona w formie pisemnej, na adres email wskazany w piśmie albo pisemnie na adres wskazany w piśmie.
- ZAMKNIĘCIE KONTA
- Darczyńca może usunąć Konto samodzielnie albo zwrócić się do Fundacji o usunięcie Konta. Fundacja ma obowiązek na takie żądanie Konto usunąć.
- Organizacja może zażądać od Fundacji usunięcia Konta. Żądanie Organizacji usunięcia Konta zostanie zrealizowane po usunięciu przez niego z Portalu. Fundacja ma obowiązek na takie żądanie Konto usunąć.
- Żądanie usunięcia Konta, jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o wypowiedzeniu umowy wiążącej Użytkownika z Fundacją. Umowa ulega rozwiązaniu z chwilą otrzymania przez Fundację żądania, a w przypadku Organizacji z chwilą spełnienia warunków, o jakich mowa w punkcie b.
- Fundacja może wypowiedzieć umowę z Użytkownikiem i usunąć jego Konto w przypadku, gdy Użytkownik naruszy postanowienia niniejszego Regulaminu lub w związku z korzystaniem z Portalu naruszy powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Fundacja może rozwiązać umowę z Organizacją w każdej chwili w trybie natychmiastowym bez podania przyczyny, w szczególności w przypadku, gdy stwierdzi, że Organizacja utracił w opinii Fundacji wiarygodność konieczną do prowadzenia działalności pożytku publicznego lub jeżeli poweźmie wiedzę o prowadzonej przez Organizację działalności, która nosi znamiona przestępstwa lub przestępstwa skarbowego.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Fundacja zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie. Wejście w życie zmian Regulaminu w stosunku do Użytkowników niebędących Organizacjami lub Firmami, wymaga akceptacji zmian przez Użytkownika. W pozostałych przypadkach Regulamin wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia opublikowania zmienionego Regulaminu w Portalu.
- Regulamin w aktualnej wersji obowiązuje od dnia 28.03 2022 roku. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Portalu.
- Prawem właściwym jest prawo polskie, w tym w szczególności: Kodeks cywilny i Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 344 z późn. zm.). Sądem właściwym dla rozwiązywania sporów jest właściwy rzeczowo sąd powszechny z siedzibą w Szczecinie.