Obowiązuje od 28.03.2022r.

Regulamin Serwisu NaZwierzaki.pl

 

 

 

  1. DEFINICJE

    1. "Darowizna” – kwota stanowiąca darowiznę w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, przekazywana przez Użytkownika na rzecz Fundacji w powiązaniu z określoną Zbiórką lub w celu wsparcia działalności statutowej Organizacji;
    2. "Fundacja" - Fundacja SAFE-ANIMAL z siedzibą w TANOWIE, ul. Wiatraczna 18, 72-004 Tanowo, wpisana do rejestru stowarzyszeń innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod nr KRS 0000675228, Sąd Sad Rejonowy Szczecin-Centrum W Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, NIP: 8513207532, REGON: 367148327;
    3. "Regulamin" - dokument serwisu nazwierzaki.pl, określający zasady i warunki korzystania z Portalu;
    4. "Portal"- portal internetowy "nazwierzaki.pl", który jest dostępny pod adresem www.nazwierzaki.pl;
    5. "Użytkownik" - każda osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która w jakikolwiek sposób korzysta z Portalu, w tym z  usług świadczonych w Portalu przez Fundację;
    6. "Organizacja" - Użytkownik serwisu będący fundacją lub stowarzyszeniem, niebędący ww. Fundacją
    7. "Konto" - dostępne dla Użytkowników miejsce w Portalu, za pośrednictwem którego Użytkownik wprowadza, zarządza i wysyła dane w strukturze Portalu;
    8. "Panel Zbiórek" – część Konta Organizacji niedostępna dla innych Użytkowników, umożliwiająca zarządzanie Zbiórkami przez Organizację;
    9. "Firma" – Użytkownik - darczyńca, który jest osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, prowadzący działalność gospodarczą, który w związku z tą działalnością korzysta z Portalu;
    10. "Darczyńca" - Użytkownik będący osobą fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, który dokonał rejestracji w Portalu oraz, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność do czynności prawnych, która nie posiada sobowości prawnej, która dokonała rejestracji w Portalu;
    11. “Profil Użytkownika” - publiczny profil Użytkownika w Portalu. Informacje wyświetlane publicznie w Portal, zawierające dane użytkownika, w tym informacje o przekazanych darowiznach;
    12. "Serwis pośrednictwa finansowego" - pl, prowadzony przez spółkę PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, Sąd rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 7792308495, REGON 300523444;
    13. "Zbiórka" - ogłaszana w Portalu przez Organizację akcja zbiórki pieniędzy na określony cel Fundacji.
    14. "Stała Pomoc" - Darowizna przekazywana przez Użytkownika cyklicznie, w kwocie ustalonej przez Użytkownika;

  2. POSTANOWIENIA OGÓLNE

    1. Użytkownik korzystający z Portalu, zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem i akceptacji jego treści.
    2. Rejestracja oraz korzystanie z usług świadczonych w ramach Portalu są dobrowolne i bezpłatne.
    3. Logo i nazwa Portalu są chronione prawem. Wykorzystywanie wizerunku lub nazwy Portalu bez zgody Fundacji, jest zabronione. Prawa majątkowe do graficznych elementów Portalu i treści w nim umieszczonych, przysługują wyłącznie Fundacji. Kopiowanie i rozpowszechnianie elementów Portalu bez zgody Fundacji, jest zabronione.
    4. Fundacja udostępnia Użytkownikom adres email: kontakt@nazwierzaki.pl
      Ilekroć w treści Regulaminu mowa jest o powiadomieniu, zawiadomieniu lub jakiejkolwiek innej formie kontaktu z Fundacją, oznacza to wysłanie wiadomości email na powyżej wskazany adres.
    5. W celu zamieszczenia w Portalu wizerunku osoby trzeciej, użytkownik musi posiadać zgodę tej osoby na wykorzystanie jej wizerunku w ramach Portalu.

  3. WARUNKI KORZYSTANIA Z PORTALU

    1. W celu korzystania przez Użytkowników z usług dostępnych w Portalu, w tym do zarejestrowania i zalogowania się, niezbędne jest połączenie z siecią Internet, posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet oraz  przeglądarka internetowa.  W przypadku Użytkowników dokonujących rejestracji niezbędne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej
    2. Zabronione jest umieszczanie w Portalu materiałów o reklamowych i marketingowych bez zgody Fundacji.
    3. Zabronione jest umieszczanie w Portalu treści wzywających do nienawiści rasowej, , wyznaniowej, etnicznej, zawierających treści pornograficzne, pochwalających faszyzm, nazizm, propagujących przemoc czy obrażających uczucia religijne. Fundacja, po powzięciu wiedzy o umieszczeniu w Portalu treści o charakterze bezprawnym, niezwłocznie zablokuje do nich dostęp. W takiej sytuacji Fundacja może uniemożliwić całkowity dostęp do prowadzonej Zbiórki. Zabrania się umieszczania w Portalu danych zawierających numery rachunków bankowych lub oznaczenia kont w serwisach pośrednictwa finansowego.
    4. Użytkownik, wyraża nieodpłatną i nieodwołalną zgodę na rozpowszechnianie zamieszczonych w Portalu materiałów przez Fundację. Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za opinie które są elementami opisu Zbiórek.

  4. ORGANIZACJE

    1. Fundacja umożliwia Organizacjom korzystanie z usług świadczonych w ramach Portalu wyłącznie po dokonaniu rejestracji w Portalu i przeprowadzeniu przez Fundację weryfikacji wiarygodności Organizacji.
    2. Podmiot, który ubiega się o rejestrację w Portalu, wypełnia formularz rejestracyjny dostępny w Portalu, po kliknięciu w link "Załóż konto”, wypełnia formularz rejestracyjny.
    3. Pełna aktywacja konta następuje po weryfikacji numeru rachunku bankowego przez mechanizm udostępniony przez Fundację.
    4. Po otrzymaniu prawidłowo wypełnionego formularza, o jakim mowa w punkcie b., Fundacja dokona weryfikacji podmiotu ubiegającego się o rejestrację w oparciu o powszechnie dostępne informacje na jego temat. W razie potrzeby Fundacja skontaktuje się z podmiotem w celu uzyskania dodatkowych informacji lub dokumentów (w tym pełnomocnictwa dla osoby, której upoważnienie nie wynika z danych zgromadzonych w Krajowym Rejestrze Sądowym).
    5. Rejestracja Organizacji w Portalu jest możliwa wyłącznie po pozytywnej weryfikacji Organizacji przez Fundację, o jakiej mowa w punktach c) oraz d) powyżej. Fundacja może podejmować decyzje w zakresie weryfikacji podmiotu ubiegającego się o rejestrację. Po pozytywnej weryfikacji podmiotu, Fundacja zakłada Konto.
    6. Założenie Konta Organizacji oznacza zawarcie przez Organizację z Fundacją umowy o świadczenie usług na zasadach określonych w tym Regulaminie. Organizacja zobowiązana jest do informowania Fundacji o zmianach danych zamieszczonych w formularzu rejestracyjnym, nie później niż w terminie 7 dni od daty zmiany danych.
    7. Fundacja świadczy usługi na rzecz Organizacji, w tympozwala na umieszczenie przez Organizację informacji o realizowanych Zbiórkach i zarządzanie nimi za pośrednictwem Panelu Zbiórek;

  5. DARCZYŃCY

    1. Darczyńcą może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
    2. Rejestracja Darczyńcy polega na wypełnieniu formularza, w tym podania adresu email, na który Fundacja przesyła wiadomość zawierającą link, którego uruchomienie skutkuje aktywacją Konta Darczyńcy.
    3. Fundacja umożliwia Darczyńcy, za pośrednictwem Serwisu pośrednictwa finansowego, przekazywanie Darowizn Fundacji;
    4. Następujące dane w ramach Profilu Darczyńcy są publicznie dostępne: imię, nazwisko, łączna kwota przekazanych Darowizn, liczba zbiórek w ramach których Darczyńca przekazał Darowiznę, chyba że Darczyńca oświadczył, że jego wpłata ma pozostać anonimowa.

  6. FIRMA

    1. Jeżeli Darczyńcą jest Firma, rejestracja wymaga wyboru opcji "Firma - darczyńca".
    2. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego, na adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu, Fundacja przesyła link aktywujący Konto Firmy. Uruchomienie linku powoduje aktywację Konta Firmy na zasadach określonych w Regulaminie.
    3. Fundacja umożliwia Firmie, za pośrednictwem Serwisu pośrednictwa finansowego, przekazywanie Darowizn Fundacji;
    4. Następujące dane w ramach Profilu Firmy są publicznie dostępne: nazwa, łączna kwota przekazanych Darowizn, liczba zbiórek w ramach których Firma przekazała Darowiznę, chyba że Firma oświadczyła, że wpłata ma pozostać anonimowa.

  7. ZBIÓRKI I DAROWIZNY

    1. Zbiórki są publikowane w Portalu przez Organizacje. Fundacja zastrzega sobie prawo do zablokowania Darowizn w ramach Zbiórki, także bez podania przyczyny, wstrzymania wypłaty zgromadzonych środków, jeżeli:
      • w innych serwisach internetowych podobnych do Portalu, polskich lub zagranicznych, będą w okresie, w jakim w Portalu organizowana jest Zbiórka, publikowane jakiekolwiek wezwania do przekazywania darowizn na cel, który objęty jest Zbiórką,
      • lub cel Zbiórki jest niezgodny z celami określonymi w statucie Organizacji lub Fundacji,
      • lub jeżeli w ocenie Fundacji Organizacja utraci wiarygodność niezbędną do prowadzenia działalności o charakterze pożytku publicznego lub rozwiązaniu ulegnie umowa łącząca Organizację z Fundacją,
      • lub jeżeli w ocenie Fundacji dalsze prowadzenie Zbiórki będzie niekorzystnie wpływało na renomę Fundacji.
    2. Organizacja może ogłosić nieograniczoną liczbę Zbiórek.
    3. Organizacja, ogłaszając Zbiórkę, wypełnia formularz ogłoszenia Zbiórki określając w szczególności:
      • tytuł Zbiórki;
      • datę rozpoczęcia i zakończenia Zbiórki.
      • opis, w tym cel Zbiórki zgodny z celami statutowymi Organizacji;
      • zdjęcie promujące Zbiórkę;
      • planowaną kwotę wsparcia (w zł);
    4. Organizacja może w każdej chwili Zakończyć Zbiórkę, w tym przed zebraniem planowanej kwoty Zbiórki. Zbiórki pozostają aktywne w Portalu do czasu ich zakończenia przez Organizację, lub do wskazanego dnia zakończenia Zbiórki. Zakończone Zbiórki będą widoczne w Portalu jako zakończone i nie będzie można przekazywać na nie Darowizn.
    5. Zebranie planowanej kwoty Zbiórki, nie kończy jej automatycznie.
    6. Zarządzanie Zbiórkami, prowadzone jest przez Organizację. Organizacja może edytować dane dotyczące Zbiórki w czasie jej trwania.
    7. Darowizny nie podlegają zwrotowi za wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa.
    8. Użytkownicy mogą przekazywać Darowizny za pośrednictwem Serwisów pośrednictwa finansowego.
    9. 4% kwoty zgromadzonej w ramach każdej Zbiórki Fundacja przeznacza na pokrycie kosztów związanych z prowadzeniem Zbiórki, a także na realizację celów statutowych Fundacji w tym utrzymanie i rozwój serwisu nazwierzaki.pl.
    10. W ramach Konta Darczyńcy widoczne są wszystkie cykliczne Darowizny.
    11. Wszelkie reklamacje związane z przekazywaniem Darowizny z wykorzystaniem usługi, rozpatrywane będą w trybie określonym w dziale IX. Regulaminu.
    12. Rozliczenia transakcji związanych z przekazywaniem Darowizn dokonywanych przelewem, za wyjątkiem przelewów dokonywanych bezpośrednio na rachunek Fundacji, przeprowadzane są za pośrednictwem centrum rozliczeniowego Portalu Pośrednictwa Finansowego.
    13. Łączna kwota Darowizn przekazanych przez Użytkowników na daną Zbiórkę jest widoczna w Portalu, przy czym kwota ta jest kwotą orientacyjną i może się różnić od łącznej kwoty rzeczywiście przekazanych Darowizn, między innymi ze względu na możliwe opóźnienia w działaniu systemu bankowego bądź incydentalne braki odpowiedzi z systemu płatności.
    14. Użytkownik może przekazywać Darowizny anonimowo albo w taki sposób, że wartość przekazanych przez niego Darowizn oraz Zbiórki, które zostały wsparte przez Użytkownika, są widoczne dla innych Użytkowników.

  8. OBOWIĄZKI ORGANIZACJI

    1. Fundacja zobowiązuje się, że przekaże środki pieniężne zgromadzone w ramach Zbiórki tytułem darowizny na rzecz Organizacji. Kwota darowizny może być pomniejszona o sumę Darowizn, co do których powstał obowiązek zwrotu Użytkownikowi. W przypadku, gdy realizacja celu Zbiórki jest bez winy Organizacji niemożliwa, Fundacja  przekaże środki pieniężne zgromadzone w ramach Zbiórki tytułem darowizny na rzecz Organizacji z przeznaczeniem na realizację ustalonych uprzednio z Fundacją celów statutowych Organizacji mieszczących się w ramach działalności pożytku publicznego, pokrywających się z celami statutowymi Fundacji.
    2. Kwotę darowizny, o jakiej mowa w punkcie a., Organizacja zobowiązuje się wydatkować w całości na realizację celu Zbiórki.
    3. Fundacja oświadcza, że kwota stanowiąca 4% Darowizn przekazywanych przez Użytkowników w związku ze Zbiórkami, stanowi darowiznę przeznaczaną na cele statutowe Fundacji. Z tych środków Fundacja realizuje ważne cele społeczne, a także pokrywa koszty utrzymania Portalu, opłat i prowizji pobieranych przez Serwisy pośrednictwa finansowego oraz opłat i prowizji bankowych. Fundacja nie pobiera od Użytkowników, w tym Darczyńców i Organizacji, żadnych prowizji i opłat za korzystanie z Portalu.
    4. Przekazanie darowizny Organizacji następuje po zleceniu wypłaty przez Organizację, nie później niż w terminie 4 dni roboczych od dnia złożenia przez Organizację zlecenia wypłaty za pośrednictwem Portalu.
    5. Informacja o stanie zgromadzonych w ramach Zbiórki środków jest dostępna na Koncie Organizacji.
    6. Przekazanie darowizny jest możliwe wyłącznie w formie przelewu na rachunek bankowy Organizacji uprzednio zweryfikowany przez Fundację.
    7. Zobowiązanie, o jakim mowa w punkcie a. nie wiąże Fundacji jeżeli Organizacja zakończy działalność w skutek likwidacji lub zaprzestanie prowadzenia działalności, lub jeżeli Organizacja utraci, w opinii Fundacji, wiarygodność konieczną do prowadzenia działalności pożytku publicznego lub jeżeli Fundacja poweźmie wiedzę o prowadzonej przez Organizację lub członków jego władz działalności, która nosi znamiona przestępstwa lub przestępstwa skarbowego.

  9. PRZETWARZANIE DANE OSOBOWE

    • Informacje dotyczące przetwarzania przez Fundację danych osobowych Użytkowników opisane są w Polityce Prywatności dostępnej w Portalu. Organizacja zobowiązana jest do poinformowania wszystkich swoich pracowników, współpracowników i wolontariuszy, których dane osobowe są udostępniane Fundacji o zasadach przetwarzania ich danych osobowych przez Fundację. Klauzula informacyjna dostępna jest na stronie Portalu.

  10. ROSZCZENIA REKLAMACYJNE

    1. Użytkownik posiada prawo do reklamacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem Portalu.
    2. Reklamacje można składać drogą elektroniczną (adres email: kontakt@nazwierzaki.pl) lub w formie pisemnej.
    3. Fundacja udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14. (słownie: czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
    4. Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana do Użytkownika na adres email wskazany w reklamacji lub, jeżeli reklamacja została złożona w formie pisemnej, na adres email wskazany w piśmie albo pisemnie na adres wskazany w piśmie.

  11. ZAMKNIĘCIE KONTA

    1. Darczyńca może usunąć Konto samodzielnie albo zwrócić się do Fundacji o usunięcie Konta. Fundacja ma obowiązek na takie żądanie Konto usunąć.
    2. Organizacja może zażądać od Fundacji usunięcia Konta. Żądanie Organizacji usunięcia Konta zostanie zrealizowane po usunięciu przez niego z Portalu. Fundacja ma obowiązek na takie żądanie Konto usunąć.
    3. Żądanie usunięcia Konta, jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o wypowiedzeniu umowy wiążącej Użytkownika z Fundacją. Umowa ulega rozwiązaniu z chwilą otrzymania przez Fundację żądania, a w przypadku Organizacji z chwilą spełnienia warunków, o jakich mowa w punkcie b.
    4. Fundacja może wypowiedzieć umowę z Użytkownikiem i usunąć jego Konto w przypadku, gdy Użytkownik naruszy postanowienia niniejszego Regulaminu lub w związku z korzystaniem z Portalu naruszy powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
    5. Fundacja może rozwiązać umowę z Organizacją w każdej chwili w trybie natychmiastowym bez podania przyczyny, w szczególności w przypadku, gdy stwierdzi, że Organizacja utracił w opinii Fundacji wiarygodność konieczną do prowadzenia działalności pożytku publicznego lub jeżeli poweźmie wiedzę o prowadzonej przez Organizację działalności, która nosi znamiona przestępstwa lub przestępstwa skarbowego.

  12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    1. Fundacja zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie. Wejście w życie zmian Regulaminu w stosunku do Użytkowników niebędących Organizacjami lub Firmami, wymaga akceptacji zmian przez Użytkownika. W pozostałych przypadkach Regulamin wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia opublikowania zmienionego Regulaminu  w Portalu.
    2. Regulamin w aktualnej wersji obowiązuje od dnia 28.03 2022 roku. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Portalu.
    3. Prawem właściwym jest prawo polskie, w tym w szczególności: Kodeks cywilny i Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz.  344 z późn. zm.). Sądem właściwym dla rozwiązywania sporów jest właściwy rzeczowo sąd powszechny z siedzibą w Szczecinie.